bahar

  • ۰
  • ۰

ارزش غذایی دارچین

یک قاشق سوپ‌‌خوری دارچین شامل: ۱۹ گرم کالری، ۴ گرم فیبر، ۶۸ درصد منگنز، ۸ درصد کلسیم، ۴ درصد آهن و ۳ درصد ویتامین کا و فاقد قند، چربی و پروتئین است. مصرف دارچین حتی به مقدار کم فواید بسیاری دارد و فقط خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن دلیل قانع‌کننده‌ای است تا در برنامه‌ی غذایی خود از آن استفاده کنید.


در ادامه ۱۳ فایده‌ی اثبات‌شده‌ی دارچین برای سلامتی را با هم مرور می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.


۱. منبع غنی آنتی‌اکسیدان

بر اساس آمار انجمن درمان کالیفرنیا (OTAC) دارچین در بین مواد دارای آنتی‌اکسیدان رتبه‌ی هفتم را به‌دست آورده است که نشان می‌دهد مقدار بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان در آن وجود دارد. در میان ادویه‌ها نیز دارچین بیشترین مقدار آنتی‌اکسیدان را دارد حتی بیشتر از سیر، آویشن و رزماری.


خواص درمانی دارچین به‌خاطر آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با نام‌های پلی‌فنول، فنولیک‌اسید و فلاونیدها شناخته می‌شوند. این آنتی‌اکسیدان‌ها بیشتر در خوراکی‌هایی مانند شکلات تلخ و انواع توت‌ها وجود دارند و استرس را کاهش می‌دهند.


حتما بخوانید: ۱۰ نوع ادویه و داروی گیاهی مناسب برای لاغری

۲. خواص ضدالتهابی

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دارچین به دلیل دارا بودن خاصیت ضدالتهابی خطر ابتلا به سرطان و حمله‌ی قلبی را کاهش می‌دهند و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند. محققان دریافته‌اند بیش از ۷ نوع فلاونید که تنها در دارچین وجود دارد، در درمان التهاب‌های بدن بسیار مؤثر است.


به همین خاطر است که دارچین در تسکین انواع درد نقش مهمی دارد. نتایج تحقیقات نشان داده است که دارچین می‌تواند به احیای بافت زخمی‌شده، کاهش درد قاعدگی و کنترل حساسیت‌های فصلی کمک کند.


حتما بخوانید: ۱۵ غذایی که به درمان التهاب کمک می‌کنند

۳. محافظت از قلب

خواص دارچین


یکی دیگر از فواید اثبات‌شده‌ی دارچین، تأثیر آن در کاهش ابتلا به عوامل بیماری‌های قلبی مانند فشار خون، کلسترول و تری‌گلیسرید است.


مواد ویژه‌ی موجود در دارچین می‌توانند کلسترول بد خون (LDL) را کاهش دهند و کلسترول خوب خون (HDL) را ثابت نگه دارند. همچنین این مواد می‌توانند فشار خون را که یکی از عوامل مهم بروز حملات قلبی است، کاهش بدهند.


همچنین دارچین با کمک به انعقاد سلول‌های خون در جلوگیری از خونریزی‌‌ها مؤثر است. از دیگر فواید دارچین می‌توان به تأثیر آن در افزایش گردش خون و افزایش سرعت بهبود بخش‌های آسیب‌دیده‌ی بدن اشاره کرد.

منبع:chetor.

  • ۹۸/۰۳/۰۲
  • bahar fathi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی