bahar

  • ۰
  • ۰

امروز می خواهیم در رابطه با سه مورد از دیگر اپشن های خودرو که توسط گروه اپشن کار ارائه می گردد توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم . لطفا تا انتهای این مطلب مارا همراهی کنید.

رادار نقطه کور سراتو

رادار نقطه کور یکی از کاربردی‌ترین و مفیدترین آپشن‌های جدید خودرو است . خوشبختانه خودروهای فول‌آپشن خارجی این آپشن را به عنوان یک آپشن سفارشی در اختیار دارند و خریداران می‌تواند با پرداخت مبلغی بیش‌تر از این آپشن نیز روی خودروی‌شان بهره‌مند شوند. خبر خوب دیگر این است که در ایران نیز می‌توان با پرداخت یک مبلغ معقول، آپشن رادار نقطه کور را روی خودرو داشت. اگر خودروی سراتو دارید می‌توانید از این آپشن روی خودروی خود بهره‌مند شوید. جهت خرید رادار نقطه کور سراتو می‌توانید با آپشن کار تماس بگیرید. رادار نقطه کور سراتو | خرید رادار نقطه کور خودرو سراتو بحث رادار نقطه کور است و در درجه‌‌ی اول باید ببینیم که اصلاً این رادار نقطه کور چیست. برای توضیح چیستی رادار نقطه کور، ابتدا باید ذکر کنیم که این آپشن برای رفع چه مشکلی طراحی شده است. برای یک رانندگی خوب و امن، صرفِ تسلط داشتن بر جلوی خودرو کافی نیست بلکه راننده باید بر کناره‌ها و همچنین فضای پشتی خودرو نیز احاطه داشته باشد. این امر به واسطه‌ی وجود آینه‌های بغل و آینه‌ی جلوی راننده انجام می‌پذیرد، اما مشکلی که وجود دارد این است که این آینه‌ها به طور کامل و صددرصدی قادر به پوشش فضاهای کناری و پشتی خودرو نیستند. یک سری فضا هستند که از دید این آینه‌ها پنهان می‌مانند و راننده به واسطه‌ی نگاه کردن به آینه‌ها نمی‌تواند آن فضاها را ببیند. در نتیجه اگر خودرو و یا موتورسیکلتی وارد آن فضاها شود راننده نمی‌تواند حضور خودرو یا موتور سیکلت را تشخیص دهد. این فضاها، نقاط کور خودرو نام دارند. اگر خودرویی وارد یکی از این نقاط کور شود، راننده آن را نمی‌بیند و بنابراین احتمال آن که تصادفی ایجاد شود زیاد خواهد بود. اما رادار نقطه کور طراحی شده تا همین مشکل را رفع کند. این رادار از دو سنسور برخوردار است که این سنسورها در قسمت عقبی خودرو و در گوشه‌های چپ و راست نصب می‌شوند. سپس آینه‌های جانبی خودرو تعویض شده و آینه‌هایی جدید همراه با چراغ‌های LED روی خودرو نصب می‌شوند. پردازنده و سیم‌ها و سایر قطعات نیز به خوبی روی خودرو نصب شده و در آخر سیستم آماده‌ی استفاده می‌شود. به محض آن که یک خودرو یا موتور سیکلت وارد یکی از نقاط کور خودرو شود، سنسورها آن را تشخیص می‌دهند و به واسطه‌ی روشن شدن نور زرد یا قرمز چراغ‌های LED به راننده هشدار داده می‌شود. اگر خودرو یا موتورسیکلت در نقطه‌ی کوری از سمت راست خودرو حضور داشته باشند چراغ LED سمت راست و اگر در سمت چپ خودرو حضور داشته باشند چراغ LED سمت چپ روشن می‎شود.

پدل شیفتر نیسان جوک

در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی درباره‌ی پدل شیفتر نیسان جوک می‌پردازیم. پدل شیفتر وسیله‌ای است که به صورت دو دکمه طراحی شده و پشت غربیلک فرمان قرار می‌گیرد. یکی از این دکمه‌ها را برای اضافه کردن دنده و دکمه دیگر را برای کم کردن دنده درنظر گرفته‌اند و اگر هر دو پدل را باهم بگیرید دنده خلاص می‌شود. استفاده از پدل شیفتر مزایای بسیاری دارد که شاید در نگاه اول برای خیلی از افراد مشخص نباشند. مزایایی مانند کاهش مصرف سوخت و افزایش دقت راننده در رانندگی. با تغییر دنده به وسیله‌ی پدل شیفتر سرعت تعویض دنده هم بالاتر می‌رود که این به شتاب گرفتن خودرو هم کمک می‌کند. این اشکال در تعویض دنده زیاد پیش می‌آید که با تعویض دنده حواس و تمرکز راننده از فرمان ماشین پرت شده و برای لحظه‌ای کوتاه ماشین از کنترل راننده خارج می‌شود. با جایگاهی که پدل شیفتر دارد راننده نیازی به برداشتن دست از روی فرمان ندارد و تمام تمرکزش روی کنترل خودرو خواهد بود. در نهایت استفاده از این سیستم برای تعویض دنده، خستگی راننده را کم می‌کند. نصب سیستم پدل شیفتر از آن جهت اهمیت دارد که این پدل روی خودرویی نصب می‌شود که با سیستم برقی مالتی پلکس طراحی شده است بنابراین در این خودروها برای گرفتن انشعاب برق از باتری خودرو حساسیت زیادی باید داشت. به این صورت که برای گرفتن برق مورد نیاز سیستم‌های جانبی مانند سیستم صوتی و نویگیشن نباید از برق ورودی به گیربکس، به داخل کابین انشعاب گرفت. اگر کار نصب سیستم‌های صوتی و یا پدل شیفتر را به فرد متخصص نسپارید، امکان رعایت نکردن نکته ذکر شده بسیار زیاد خواهد بود و با چنین عملکردی فرد باعث کم شدن ولتاژ ورودی به گیربکس خودرو شما می‌شود. از آن جایی‌که سوپاپ‌ها و شیرهای هیدروالکترونیکی گیربکس‌های اتوماتیک نسبت به افت ولتاژ حساسیت دارند با گرفتن انشعاب از باتری و افت ولتاژ ایجاد شده، بعد از مدتی سیستم پدل شیفتر خودرو دچار اختلال می‌شود و این اختلال در نهایت منجر به خراب شدن کامل آن هم می‌شود. اگر برای رفع این خرابی به فردی مراجعه شود که تخصص لازم را ندارد علاوه‌بر دریافت و نصب قطعات بی کیفیت و عدم تشخیص صحیح، به گیربکس خودرو آسیب رسیده و از کار می‌افتد. پس اگر قصد خرید و نصب پدل شیفتر نیسان جوک را دارید حتما دقت کنید که نصب آن را به فرد ماهر در این امر بسپارید تا از آسیب دیدن گیربکس و متحمل شدن هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. در ادامه نکاتی برای خرید و نصب این آپشن بیان می کنیم.

دوربین 360 درجه خودرو میتسوبیشی اوتلندر

دوربین 360 درجه خودرو میتسوبیشی اوتلندر آپشنی است که برای رانندگی آسان‌تر و ایمن‌تر با استفاده از این خودرو طراحی شده است. اگرچه برخی از اتومبیل‌های تولید خارج مجهز به این سیستم پیشرفته هستند، اما بیشتر خودروهای خارجی و تقریباً تمامی خودروهای تولید داخل کشور از این تکنولوژی بی‌بهره هستند، مگر آن که به طور سفارشی از آن برخوردار شده باشند. کاربرد بسیار زیاد و امکاناتی که این سیستم در اختیار کاربران قرار می‌دهد باعث شده تا طراحانِ آپشن‌های انواع خودرو به فکر طراحی و ساخت این آپشن برای میتسوبیشی اوتلندر و سایر انواع خودرو بیافتند و عرضه‌کنندگان این محصول در سراسر جهان در مدتی کوتاه با استقبال گسترده‌ای برای آن مواجه شوند. هم‌گام با پیشرفت تکنولوژی این آپشن در دنیا، آپشن کار فروشگاه معتبر عرضه‌کننده‌ی آپشن‌های خودرو با سال‌ها تجربه‌ی فعالیت در این زمینه نیز اقدام به فروش دوربین 360 درجه میتسوبیشی اوتلندر با بهترین کیفیت و نصب آن توسط متخصصان مجرب نموده و همواره در این تلاش است تا با ارائه‌ی باکیفیت‌ترین سیستم‌های دوربین 360 درجه در افزایش ایمنی در رانندگی، کاهش بار ترافیک شهرهای شلوغ، کاهش احتمال سرقت خودرو و اجزای آن و همچنین تسهیل رانندگی برای دارندگان خودروهای مختلف از جمله میتسوبیشی اوتلندر در خدمت مشتریان محترم باشد. دوربین 360 درجه خودرو سیستمی است که اجزای اصلی آن شامل چهار دوربین، یک پردازنده، یک نرم‌افزار سیستم عامل و یک نمایش‌گر هستند. دوربین‌های این سیستم که در چهار سمت خودرو نصب می‌شوند، تصاویری از فضای اطراف خودرو را ضبط کرده و آن را به پردازنده ارسال می‌کنند. پردازنده این داده‌ها یعنی همان تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها را پردازش می‌کند و درنهایت تصویری زنده و سه‌بعدی از فضای بیرونی خودرو و هر آن‌چه در اطراف خودرو قرار دارد را روی نمایش‌گر به راننده نشان می‌دهد. تصویری که بدین ترتیب در اختیار راننده قرار می‌گیرد به او کمک می‌کند تا بتواند با کنترل بیشتری بر خودرو رانندگی کرده و همین امر مزایای خود را به‌دنبال خواهد داشت. دوربین‌های 360 درجه خودرو در اغلب موارد مجهز به سیستم جی‌پی‌اس و همچنین سیستم تشخیص صدا نیز هستند. ویژگی‌هایی و مزایایی که یک سیستم دوربین 360 درجه خودرو دارد آن‌قدر متنوع و متعدد هستند که شمارش تمامی آن‌ها در این نوشته میسر نیست؛ اما برخی از مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین این ویژگی‌ها و مزایا شامل موارد زیر هستند:

  • مشاهده‌ی کل فضای پیرامون خودرو و تمامی اشیاء و افرادی که در این ناحیه قرار گرفته‌اند
  • کنترل بیشتر بر اتومبیل برای ممانعت از برخورد آن با اشیاء و افراد مجاور آن و کاهش احتمال تصادف
  • امکان پارک سریع و آسان خودرو در فضاهای تنگ و محدود
  • قرار گرفتن در مناسب‌ترین نقطه از نظر فاصله‌ی طولی و عرضی با خودروهای مجاور
  • کاهش ترافیک با کمک به رانندگان برای تنظیم منظم فواصل خود با دیگر خودروها
  • کمک به بررسی دقیق‌تر و بهتر صحنه‌ی تصادفات با استفاده از تصاویر ضبط شده حین رانندگی
  • کمک به مشاهده و تشخیص به‌موقع سارقان هنگام نزدیک شدن آن‌ها به خودرو و شناسایی چهره‌ی آن‌ها درصورت لزوم
  • کمک به افزایش میدان دید راننده خصوصاً در مورد قسمت‌هایی مانند قسمت انتهایی خودرو که خارج از دیدرس راننده هستند
  • امکان مشاهده‌ی مکان خودرو در هر شرایطی
  • عدم نیاز به خروج از اتومبیل برای تنظیم زوایای دوربین‌ها با دادن فرمان صوتی به آن‌ها
  • و …

  دوربین 360 درجه خودرو میتسوبیشی اوتلندر | خرید دوربین 360 درجه اگر مایل به خرید و استفاده از این آپشن هایی که در این صفحه خدمتتان مراجعه کردیم ، هستید کافی است به سایت آپشن کار مراجعه کرده و پس از انتخاب موارد مورد نظر برای خرید و نصب به مرکز این مجموعه مراجعه فرمائید.

  • ۹۹/۰۱/۰۵
  • bahar fathi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی