bahar

  • ۰
  • ۰

ویچیتا، کان. (AP) - کانزاس به خاطر شکایت هایی مبنی بر این که قاچاقچیان قومی به آمریکایی های ژاپنی محکوم شده اند، صدها عدد پلاک خودرو در خیابان ها را که حاوی علامت JAP است، به یاد می آورند.


اداره درآمد کانزاس اعلام کرده است که 731 ثبت فعال وجود دارد که حاوی ترکیب نامه تصادفی در پلاک های استاندارد است. صاحبان خودرو روز سه شنبه نامه ای را فرستادند که از آنها می خواستند ظرف 30 روز برای جایگزینی بدون هزینه، بشقاب را به دفتر وسایل نقلیه خود بازگردانند. صفحات جایگزین در آن دوره در سیستم دولتی شناسایی می شوند و در تجدید سالانه خود جایگزین خواهند شد.


این مسئله در سال گذشته اتفاق افتاد که کیت کواموتو یک ماشین را با صفحه کانزاس در ترافیک نزدیک خانه اش در کالور سیتی کالیفرنیا پنهان کرد و عکس آن را برداشت. مرد 70 ساله ایالت کالیفرنیا، چندین نامه را به مقامات کانزاس، از جمله خانم جف کالیر، نامه نوشت.


کاواموتو گفت: "من به آنها اجازه می دهم که این موضوع بسیار محرک نژادپرستانه محسوب می شود و من فکر نمی کنم که در هر جای آن اجازه دهم."


او از بخش دولتی وسایل نقلیه دولت عذرخواهی می کرد، اما کاواموتو می خواست کانزاس را به خاطر بیاورد.


عکس Kawamoto از صفحه کانزاس برای اولین بار توسط شهروند اقیانوس آرام، روزنامه انجمن شهروندان آمریکایی ژاپن منتشر شد.


هنگامی که باربارا جانسون، یک زن 67 ساله ژاپنی آمریکایی که در آبیلین، کانزاس زندگی می کند، عکس پلاک خود را کشف کرد، کاواموتو این داستان را در آمریکای شمالی و اقیانوس آرام خواند و خاطرات دوران کودکی اش را به یاد آورد.


او گفت: "زمان خوبی برای ژاپن نبود چون پرل هاربر و جنگ جهانی دوم بود." "من به طرز وحشیانه ای به یاد می آورم که یک کودک نامیده می شود" ژاپن "- و چگونه آن را باعث شد من احساس می کنم بسیار کوچک و صدمه دیده است که توسط آن نامیده می شود."


جانسون می دانست که شماره شناسنامه یک صفحه ی غم انگیز با خشم توهین آمیز نیست و گفته است که او فکر می کند مقامات کانزاس "فقط نمی دانند که این به معنای آن است، چرا که جنگ جهانی دوم، چند نسل پیش بود."


با همسرش، ریک، زن و شوهر کانزاس می توانستند کاری را انجام دهند که کاواموتو از کالیفرنیا نمی توانست برای سال گذشته انجام دهد.


ریک جانسون گفت: "بسیار خوشحال شدم که می دانم شخص دیگری در دولت وجود دارد که حاضر به شنیدن داستان ما شده است و آن را تشخیص داده و به طور فعال به آن عمل کرده است."

  • ۹۷/۰۹/۱۲
  • bahar fathi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی