bahar

  • ۰
  • ۰

دارچین سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر می‌باشد. در ادامه به 12 مورد از این خواص اشاره می‌کنیم...

دارچین

دارچین یکی از مواد غذایی و چاشنی‌های قدیمی و معروف است که به دلیل طعم و عطر مطبوعش، در غذاهای ما ایرانی‌ها نیز بسیار استفاده می‌شود اما این ماده غذایی علاوه بر طعم و عطر، خواص زیاد دیگری هم دارد و به همین دلیل برای درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات جسمی به کار برده می‌شود.


این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر می‌باشد. در ادامه به 12 مورد از این خواص اشاره می‌کنیم:


 


1- دارچین و پیشگیری از آلزایمر

دارچین فعالیت مغز را افزایش می‌دهد، از این‌رو برای تقویت این عضو می‌توان از آن استفاده کرد. با داشتن این خاصیت، خوردن دارچین به منظور از بین بردن فشارهای عصبی و پیشگیری در مورد از دست دادن حافظه کارساز است.


پزشکان به تازگی دریافته‌اند که نوعی ترکیب موجود در چوب دارچین موسوم به «CEppt» می‌تواند کلید اصلی پیشگیری از آلزایمر باشد.


دکتر مایکل اووادیا با انتشار مقاله جدیدی در مجله «پلوس وان» خاطرنشان کرد: ترکیب CEppt از چوب دارچین گرفته شده و تأثیر آن روی موش‌های آزمایشگاهی و مگس‌های میوه مورد آزمایش قرار گرفت. پس از 4 ماه متخصصان متوجه شدند که سرعت رشد بیماری آلزایمر در این جانوران به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. همچنین سطح فعالیت و طول عمر این حیوانات با گروه کنترل که سالم بودند مقایسه شد.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پزشکان تاکید کردند این یافته بسیار جالب توجه است چون این ترکیب نه تنها نقش بازدارنده در برابر بیماری آلزایمر دارد بلکه یک ماده طبیعی و بدون عوارض جانبی است که تقریباً تمام افراد می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و هزاران سال است که انسان‌ها در موارد پزشکی متعدد از آن استفاده می‌کنند.


 


2- استفاده از دارچین برای جلوگیری از کپک‌زدگی

دارچین که در بسیاری از نان‌ها و شیرینی‌ها به عنوان ادویه استفاده می‌شود به عنوان ماده ضدکپک در بسته‌بندی مواد غذایی استفاده خواهد شد. با وجود شیرینی و عطر موجود در این ماده، دارچین می‌تواند عامل نابودی میکروب‌ها شود. این ماده در مصر باستان در مومیایی کردن مورد استفاده قرار می‌گرفته است.


با توجه به این خصوصیت، محققان اسپانیایی از قابلیت ضد میکروبی دارچین برای تولید نوعی بسته بندی ضد کپک استفاده کرده‌اند. آن‌ها اعلام کردند بر اساس آزمایش‌های به عمل آمده، کاغذی که دارای 6 درصد از روغن دارچین باشد تا 96 درصد از گسترش کپک در سطح نانی که از قبل دچار کپک‌زدگی شده بود، جلوگیری کرده و می‌تواند تازگی نان را تا 10 روز حفظ کند.


دارچین فعالیت مغز را افزایش می‌دهد، از این‌رو برای تقویت این عضو می‌توان


از آن استفاده کرد. با داشتن این خاصیت، خوردن دارچین به منظور از بین بردن فشارهای عصبی و پیشگیری در مورد از دست دادن حافظه کارساز است


محققان دانشگاه زاراگوزا اعلام کردند پوشش‌های پلاستیکی دارچین‌دار هم اکنون مورد استفاده تجاری قرار گرفته و می‌تواند در حفظ و تازگی میوه‌ها، سبزیجات و گوشت نیز موثر باشد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، گاهی استفاده از این پوشش‌ها باعث انتقال عطر دارچین به مواد غذایی می‌شود. همچنین استفاده مستقیم از این ماده برای حفظ مواد غذایی به دلیلی عدم آزادسازی مواد حفاظتی آن زیاد تأثیرگذار نخواهد بود.

منبع:tebyan

  • ۹۸/۰۳/۰۵
  • bahar fathi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی