bahar

  • ۰
  • ۰

خواص دارچین برای پوست


دارچین حاوی خواص ضد میکروبی است که می‌توانند برای پوست مفید باشند. دراین نوشتار با ما باشید تا بیاموزید که این ادویه‌ی متواضع چگونه می‌تواند به تمیز کردن و پاکسازی پوست‌تان بدون نیاز به آب‌گرم‌های گران قیمت و درمان‌های سالنی کمک کند.


۱. آکنه، جوش، و لکه‌ها را درمان می‌کند.


دارچین کمک‌تان می‌کند که از شر آکنه و جوش صورت و بدن‌تان خلاص شوید. این کار با خشک کردن پوست و آوردن خون و اکسیژن به سطح بیرونی پوست انجام می‌شود. دستور تهیه‌ی داروهای پوستی با استفاده از دارچین آسان است، به این ترتیب که سه قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین مخلوط می‌کنید. خمیر به‌دست آمده را در مناطق آسیب دیده می‌گذارید و اجازه می‌دهید که شب تا صبح همان‌جا بماند. روش دیگر این است که خمیر دارچین و عسل را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان می‌گذارید و سپس آبکشی می‌کنید. این ماسک را باید هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

۲. پوست خشک را نرم می‌کند.


دارچین به حذف سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند و درخشش و نرمی را به پوست بازمی‌گرداند. با ترکیب نمک دریا، روغن بادام، روغن زیتون، عسل و دارچین یک اسکراب برای مبارزه با خشکی پوست تهیه کنید. خواص دارچین برای پوست عالی است.

۳. رنگ چهره را بهبود می‌دهد.


دارچین به لطف ضد قارچ و ضد باکتری بودن‌اش به بهبود رنگ پوست صورت کمک می‌کند. یک موز کوچک را پوره کنید و به آن ماست ساده، دارچین، و آب لیمو اضافه کنید و خمیر نرم و یکدستی تهیه کنید. این خمیر را روی صورت تمیز بگذارید و قبل از شستن آن با آب ولرم اجازه بدهید که به مدت ۱۵ دقیقه بماند. برای از بین بردن اگزما، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین را با هم مخلوط کنید. یک لایه‌ی نازک از این خمیر را در مناطق آسیب دیده بمالید. برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن، درمان را به مدت یک هفته ادامه بدهید.

۴. خطوط ریز را کاهش می‌دهد.


دارچین جریان خون را بهبود می‌دهد و اکسیژن و خون را به سطح بیرونی پوست می‌آورد، و این باعث حجم گرفتن جزئی صورت و یک چهره پرتر می‌شود. با مخلوط کردن چند قطره از روغن معطر دارچین و وازلین، دارویی آماده کنید و آن را در سراسر صورت استعمال کنید، از به کار بردن آن در ناحیه‌ی اطراف چشم بپرهیزید.

۵. از عفونت‌های پوستی جلوگیری می‌کند و زخم و بریدگی را درمان می‌کند.


برای هر نوع عفونت پوستی، از عسل و پودر دارچین به نسبت مساوی خمیری تهیه کنید و آن را در منطقه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید. همچنین گفته می‌شود که دارچین می‌تواند کچلی قارچی را درمان کند. علاوه بر این، برای درمان بریدگی و زخم‌ها، به سادگی کمی پودر دارچین روی زخم بپاشید تا میکروب‌ها کشته شوند و زخم به سرعت التیام بیابد.

۶. خشکی و ترک پاشنه‌ی پا را درمان می‌کند.


دارچین به لطف خواص آنتی‌اکسیدانی‌ فراوان‌اش می‌تواند پوست خشن و خشک را نرم کند. آب پنج لیمو، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک چهارم فنجان شیر کامل، نصف فنجان آب، و دو قاشق غذاخوری دارچین را با هم ترکیب کنید. پاهای‌تان را به مدت ۱۵ دقیقه در این ترکیب خیس بگذارید تا پاهایی نرم و صاف داشته باشید.

خواص دارچین برای مو


از دوران باستان، دارچین ادویه‌ای ارزشمند برای تقویت و زیباتر کردن موها بوده‌است. دارچین گردش خون را در بدن بهبود می‌دهد، و به این ترتیب تضمین می‌کند که ریشه‌ی مو و پوست سر مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز را، که منجر به داشتن موهایی قوی، زیبا و سالم می‌شود، دریافت می‌کنند.

۷. رشد مو را تحریک می‌کند.

منبع:behdasht

  • ۹۸/۰۳/۰۴
  • bahar fathi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی